Malta-Hochalm-Strasse & Barajul Koelnbrein – cel mai mare din Austria

Doua minuni ingineresti la cote inalte

4:20 pm Intram pe Malta-Hochalm-Strasse si platim taxa de acces. Utilizarea Kaerntencard-ului, daca il ai, iti asigura diferite facilitate si reduceri.

Soseaua, deschisa complet din mai pana in octombrie, partial in rest, incepe sa urce in serpentine tot mai convingator si va castiga nu mai putin de 1000 de metri altitudine in numai 14 km. Privelistea in stanga si in dreapta este fascinanta. Numeroase cascade, majoritatea cu debit mare rezultat din topirea zapezii ghetarilor, caci suntem in luna iunie, isi arunca apele in hauri de zeci de metri, unele poate si peste 100 de metri. Alpii Austrieci depasesc in aceasta regiune inaltimea de 3000 de metri si au versanti abrupti, adevarate rupturi de panta, care favorizeaza show-ul prezentat de caderile de apa. Nu apuci sa admiri o cascada, ca un coleg de excursie iti atrage atentia catre urmatoarea si telefoanele si camerele video incearca sa prinda ceva din mersul van-ului care se strecoara silentios pe soseaua impecabila schimband necontenit directia dupa curbura soselei. Cateva tuneluri fac deliciul copiilor din noi.

4:50 pm Am ajuns la punctul de oprire de la Barajul Koelnbrein, unde se gaseste Berghotel Malta.

Aici ditamai parcarea organizata si o cladire moderna, avand la parter si primul etaj un restaurant cu terasa exterioara pe o pasarela intinsa deasupra caruia se inalta o constructie de forma cilindrica, avand 4 etaje, care gazduiesc un foarte interesant muzeu care explica in imagini si planse intr-un look atractiv cum s-a ridicat minunea inginereasca de aici: barajul Koelnbrein (Koelnbreinsperre).

Outside insa, in jurul nostru, imparatia Alpilor.

Si … 2 baraje, nu unul! Barajul de sus este cel aflat la nivelul parcarii si spre care ne indreptam cativa pasi pe jos,

In drum ne atrage atentia o “”roata imensa metalica””

Este de fapt turbina de putere 26 MW (!), o inaltime de cadere de 1800 m (!), viteza de imprastiere a apei 650 km/h (!), masa 5 t, care a fost in exploatare intre anii 1957 si 1996 timp de 60.000 ore si a produs 1,2 miliarde kWh (!)

Varful cel mai cutezator din acest loc se inalta la 3360 metri altitudine si se numeste Hochalmspitz (ultima din cele 3 poze de mai jos), de unde probabil si numele soselei alpine pe care am urcat.

Este permisa plimbarea nestingherita pe coronamentul arcuit al barajului de sus. Punctul de maxima atractie il reprezinta constructia dezvoltata in afara acestuia pe cateva scari metalice tip grila care coboara pe o platforma cu podea transparenta situata deasupra haului – Airwalk.

Barajul este situat la cota 1933 mdm si cu inaltimea sa de 200 de metri este cel mai inalt baraj din Austria. Lacul artificial superior se intinde pe o distnata de 4,5 km fiind posibila o plimbare pe malul stang al acestuia.

Sub barajul de sus si cel mare in acelasi timp, se desfasoara alt lac de acumulare stavilit de barajul de jos.

La sfarsit am vizitat muzeul din care postez cateva imagini.

Pentru iubitorii de senzatii tari din categoria alpinism si via ferrata, aici se gasesc numeroase trasee omologate. Evident ca exista si variante de drumetii la alegere, pentru majoritatea activitatilor de acest gen putand beneficia de un ghid sau instructor calificat.

Nota 4,9 din 5 pe Google

Vom continua in Carintia in Alpii Austrieci, ne revedem in alt articol. 😊

Canionul Raggaschlucht

Cascada Fallbach

Castelul Hochosterwitz

Varful Grossglockner (3798 mdm) si Ghetarul Pasterze

Cascadele Krimml

sau la Seeboden.

Iunie 2021

Leave a Comment