Vf. Baiul Mare – Piscul Cainelui – Sinaia

Panorama de exceptie din creasta Baiului – coborirea

Vf. Baiul Mare (1895) – Vf. Dragan (1771) – Culmea Cainelui – Sinaia

Sa mai admiram o data panorama Bucegilor de pe Vf. Baiul Mare (1895 mdm).

Muntii Bucegi vazuti de pe Vf. Baiul Mare

dar si platoul Baiului

Muntii Baiului

Caseta tehnica

Dificultate: mediu

Durata / distanta: 3,5 ore / 12 km

Marcaj: banda rosie pana la ramificatia de la Piscul Cainelui, apoi punct albastru pe Culmea Cainelui

Surse apa: nu sunt

Alt min: 800 mdm, in Sinaia

Alt max: 1895 mdm, in Vf. Baiul Mare

Elevatie: +120 m / -1200 m

Observatii: accesibil tot timpul anului, recomand acest sens

Continuare de aici.

De acum avem de coborit. Poteca lata de pe creasta se va interescta in prima sea cu drumul de 4×4 care a tinut curba de nivel. Cat timp suntem pe platou, in culme, avem mereu optiunea de a urma drumul off road (traseul de vara) sau sa parcurgem matematic creasta, varfulet cu varfulet (traseul de iarna). Daca pe Baiul Mare am hotarit sa urcam caci era altitudinea maxima a traseului nostru si din acest masiv muntos, celelalte varfuri le-am ocolit pe curba de nivel.

La un moment dat ocolim Vf. Draganu (1771 mdm) prin stanga, cu o bucla destul de larga, nu trebuie sa ne impacientam, ca vom reveni pe dupa varf pe directia initiala N- S.

Pe tot traseul admiram Bucegii, incercam sa zarim localitatile de la poalele lor de pe V. Prahovei sau privim pe platou sau spre V. Doftanei, in stanga noastra.

Nu uitam nici sa privim in urma catre Vf. Baiul Mare

See you, Baiul Mare!

In fata, catre sud, creasta pierde incet din altitudine, chiar si Vf. Piscul Cainelui, care pare destul de inalt la orizont este deja cu peste 200 m altitudine sub Baiul Mare.

De la Baiul Mare spre Piscul Cainelui

Platoul este insorit si prietenos,

Lumini si umbre

dar in vai ceata continua sa se joace in voie.

jocul cetii

Mai apare si cate un marcaj punct albastru, desi conform hartilor ar trebui sa fie de gasit abia pe Piciorul Cainelui.

un marcaj … ratacit

Ora 13:50 – intram pe Piscul Cainelui al carui varf masoara 1650 m altitudine. Nu il vom urca pana in varf, desi multi il urca pentru perspectiva ce o ofera. Vom prinde ramificatia jumatate dreapta care il ocoleste pe curba de nivel dupa ce am lasat mai intai in stanga curba de nivel care il ocoleste pe cealalta parte, dar care continua spre Posada sau Secaria pe banda rosu. Pe ceata este greu vizibila ramificatia cu scurtatura.

Piscul Cainelui si scurtatura de pe curba de nivel (cea din dreapta)

Intram astfel pe Piciorul Cainelui, o coama lunga despadurita, cel mai lung crac care coboara de la est la vest catre Sinaia. De pe el ne luam la revedere de la Vf. Baiul Mare si grohotiosurile lui vestice

vedere de pe Piscul Cainelui spre Baiul Mare

Atat pe stanga piciorului cat si pe dreapta acestuia exista cate o stana,

stana mai mare de pe Piciorul Cainelui

cea din stanga fiind una mare, bine vizbila din poteca punct albastru pe care coborim. Marcajul devine tot mai bun.

Daca itim privirea vedem sub norul alb din vale acopersiurile din orasul Sinaia, iar pe fundal abruptul prahovean (estic) al Bucegilor.

sub braul de nori se vede Sinaia

Intalnim un grup numeros cu ghid care se odihnea si a profitat ca sunt dragut sa le fac cateva poze 😊. Culmea Cainelui pierde simtitor altitudine si in apropierea padurii ne ofera placerea sa pasim pe un covor de ace de zada de la singurele conifere care isi pierd ”frunzele”.

Ora 14:45 – Intram in padurea la inceput mixta, apoi de foioase. Poteca este complet acoperita de frunze ruginii, dar nu putem rataci traseul caci de acum suntem pe segmentul cel mai bine marcat al acestuia. Pacat ca unde era cu adevarat nevoie de mai multe marcaje, acestea lipseau, impediment care devine serios pe ceata deasa.

Ultimii kilometrii de coborire sunt destul de abrupti si solicita franele fiecaruia. 😊

In aceasta a doua parte a zilei am intalnit mult mai multi turisti decat in prima, semn ca traseul Sinaia – Piscul Cainelui – Baiului Mare este practicat de multi dus – intors. In special datorita acestei bucati de drum eu recomand parcurgerea traseului in bucla descrisa de mine, evitand astfel un urcus anevoios, greoi pe alocuri la inceput si destul de lung. Daca parcurgeti pe urcare acest traseu adaugati la timpii trecuti de mine ca. 1 ora.

Ora 16:00 – depasim fosta Cabana Piscul Cainelui, acum proprietate privata. De aici incepe un drum pietruit de masina, cu parapet pe alocuri care coboara in serpentine iuti. Accesul din strada asfaltata pana aici este interzis circulatiei auto. In curtea fostei cabane am vazut si 2 tunuri, care nu stiu cum de este admis sa fie in proprietatea cuiva, dar e clar ca nu oricine este acest proprietar.

Ora 16:30 – ajungem la asfalt, pe strada Piscul Cainelui din Sinaia, unde am parcat una din cele 2 masini cu care am organizat logistica acestui traseu cu puncte de intrare si iesire diferite.

se lasa seara peste Bucegi

Aprecieri de final de tura

Pentru noi coborirea, in special cea abrupta de la sfarsit, s-a parcurs mai incet. Ma bucur ca nu ne-a prins intunericul pe traseu, chiar daca eram dotati cu lanterne / frontale, asa cum ma bucur si ca nu ne-a plouat desi eram echipati si pentru aceasta posibilitate, caci la munte “never say never” in ce priveste schimbarea brusca a conditiilor meteorologice.

Intr-o duminica de toamna am parcurs un traseu “de iarna”, cu peisaje superbe, vreme buna si ne-am bucurat sa fim pentru mai multe ore deasupra norilor. 😊

Cu siguranta “de iarna” este destul de nepotrivit, dar asta se trage de la o apreciere personala a mea ca Baiului trebuie facuti iarna si Bucegii vara, datorita accesibilitatii lor. Nu vreau insa sa va induc in eroare si sa va trimit in Baiului iarna pe viscol sau pe ceata deasa sau intr-o zi cu ploaie persistenta.

Acest traseu este per ansamblu unul usor, poate mediu doar datorita lungimii, dar fara vreun obstacol tehnic. Fara surse de apa si cu exceptia ultimei coboriri, printr-o zona complet descoperita. Ofera perspective foarte largi, in zilele senine putandu-se vedea si Muntii Grohotis, Ciucas si chiar Vrancei pe langa Bucegi, Postavaru, Magura Codlei, Piatra Mare, Garbova care ne-au insotit si noua privirile.

Pana data viitoare, numai de bine! 😊