Cab. Diham – V. Leucii – Predeal

Cab. Diham (1320) – Saua Baiului (1463) – V. Iadului – V. Leuca – Gara Predeal (1050)

Am urcat pe Azuga – Saua Grecului – Diham si am coborit pe V. Leucii

Caseta tehnica

Dificultate: usor

Durata / distanta: 3 ore / 9 km

Marcaj: triunghi rosu

Surse apa: intre Saua Baiului si Cab. Diham, V. Iadului, V. Leuca

Alt min: 1000 mdm, la Predeal

Alt max: 1400 mdm, in Saua Baiului

Elevatie: +120 m / -400 m

Observatii: accesibil tot timpul anului

Experienta noastra

14:00 – Ridicam ancora din poiana de langa

Pana in Saua Baiului am urmat acelasi drum ca la dus (30 min), m-am reaprovizionat cu apa apoi am mers pe cele 3 marcaje comune pana dupa gardul proprietatii de care am relatat in prima parte.

14:30 – ramificatie importanta, fara indicator de semnalizare! Facem, 90 grade stanga fata de cum am venit chiar pe langa imprejmuirea proprietatii si undeva mai jos zarim la marginea padurii primul marcaj triunghi rosu.

Dupa ce ajungem la primul copac cu marcaj, il vedem si pe al doilea si tot asa. Poteca nu e foarte clara. Ba chiar ne orientam putin pentru ca marcajul ne baga intr-un hatis greu de patruns. In curand ne aflam pe malul drept al Vaii Iadului. Imi imaginez ca si mai complicata este orientarea pe invers, cand urci din vale in sa, caci nici acolo nu este evidentiata schimbarea de directie unde parasesti valea pentru a urca pieptis.

Vom continua in coborire continua tot mai domoala cu cat scade altitudinea si cu cat ne apropiem de firul vaii. Iadul curge repede in mici cascade, strange un afluent mic de pe stanga, …. tot la vale, tot la vale pana intram intr-o zona mai mocirloasa.

V. Iadului

Tot mai multe flori de munte ne incanta dar nu le culegem caci stim ca viata lor e acolo cu radacinutele in pamant.

Pe V. Iadului aproape de a se varsa in V. Leucii este un mic baraj si o constructie parasita.

15:15 – ajungem la varsarea Iadului in V. Leucii.

Confluenta V. Iadului cu V. Leucii

Dupa un pod aproape distrus, incepe un drum forestier larg si aproape drept dar peste care am gasit multe trunchiuri prabusite de copaci. Lasam muntele tot mai in spate si simtim ca ne apropiem de “civilizatie” caci se aud deja masini si trenuri.

16:05 – Intalnim marcajul banda albastra, cel de care am amintit la un moment pe traseul de urcare. Suntem la iesirea din unitatile militare de vanatori de munte, unde ne intampina mai multi caini de paza, iar dintr-un tufis un … tanc.

16:15 – Iesim la sosea, la DN73A Predeal – Paraul Rece. In apropiere este intersectia cu DN1. Din pacate si aici in sosea lipsesc marcajele care sa indice ca este un capat de traseu pentru cei ce vor sa porneasca din acest punct.

Ne luam la revedere de la Muntii Bucegi pana data viitoare.

Muntii Bucegi

Ne indreptam prin zgomotul masinilor si noxele acestora pana la frumoasa constructie a garii din Predeal.

Trenul. La intors am optat pt IR 1746, plecare 17:43 (5 minute intarziere) din Predeal, sosire in Bucuresti Nord 19:41 (5 minute intarziere). Pret bilet cu loc la clasa a 2-a: 39,50 RON. Conditii bune in tren.

Numai de bine! 😊

Mai 2021

Leave a Comment